Hommat taasen edennyt, ja nyt ollaan pääsemässä alkuun. Eilen kävimme raapustamassa tontille kyltinkin. Aikataulua tosiaan kunta hieman hidasti, mutta olemme vastaavan mestarimme kanssa käyneet asiat läpi. Maanantaina käymme pikaisesti rakennepiirustuksien luonnosten kanssa kunnassa. Tämän jälkeen saamme kuvat toimitettua tehtaalle ja saamme varsinaiset piirustukset (vihdoinkin), joilla pääsemme hakemaan mahdollisimman pian rakennuslupaa. Toisella alkoi lomakin jo, minulla kahden viikon päästä. Tarkoitus olisi ennen sitä raivata tontti, jotta kuun puolivälissä pääsisimme koneen kanssa tontille! Sähköliittymäkin on jo tilattu, ja toimitus syyskuun alussa viimeistään. Eli ensiviikon alun otamme vielä rennosti ja sitten pääsemme työn touhuun!
Ensiviikolla olisi tarkoitus poiketa vielä hakemassa asuntomessuilta viimeiset vinkit omaan projektiin!
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Asuntomessut. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Asuntomessut. Näytä kaikki tekstit
lauantai 1. elokuuta 2015
maanantai 21. heinäkuuta 2014
Talomyyjän tapaaminen ja asuntomessut
Muutamia asioita projektin etenemiseksi on taas ehtinyt tapahtua, samalla tulee huomattua kuinka nopeasti aika juokseekaan! Välillä tuntuu että onko se sittenkään realistista että pääsisimme ensi kesänä valamaan anturoita.
Oli mukavaa käydä tapaamassa talomyyjää Kannustaloilla ensimmäistä kertaa, vastaanotto oli lämpöinen. Oli mukava huomata että vaikka vasta alustavasti kävimme keskusteluja otettiin meidän omat toiveemme huomioon, ja meille jopa luvattiin heti luonnokset! Luonnokset luvattiin toimittaa suunnilleen kahdessa viikossa. Toisilla talomyyjillä jo pelkät luonnokset saattaavat maksaa. Eikä tontin puuttuminenkaan hidastanut tässä vaiheessa toimintoja, sillä meidän tilanteessahan emme vielä tiedä saammeko edes suunnitellulle tontille edes rakentaa haaveilemaamme taloa! Joten tarvitsemme luonnoksia jo siihen että menemme nöyrästi lakki kädessä tapaamaan kunnan kaavoitusinsinööriä, sillä emme halua ostaa tonttia jolle emme saa rakentaa haluamaamme taloa! Jää siis nähtäväksi kuopataanko kunnan toimesta haaveemme, siihen palaamme kun saamme asiat tällä suunnalla etenemään!
Asuntomessuilla kävimme sukuloinnin ohessa. Sunnuntai päivänä, kelin ollessa hyvä, oli muutama muukin ihminen eksynyt messuille. Ennakkoon olimme jo rakennusmaailmasta talot läpi selanneet, eikä varsinaisesti mikään talomalli iskenyt meidän silmäämme. Kävimme siis lähinnä katsomassa erityyppisiä pohjia sekä käytännöllisyyteen vaikuttavia seikkoja, jotka pitää jo päättää ensi kesään mennessä (toivottavasti :)). Se ainakin tuli ratkaistua että olohuoneeseen haluamme (minä haluan), johdotukset valmiiksi kotiteatterille. Takkahuoneeseen taas saa löytyä stereo tyyppinen ratkaisu putkivahvistimen kanssa pelkästään musiikin kuuntelulle, myös mielenkiintoisia ja jopa siistin näköisiäkin akustiikka levyjä messuilla oli näytillä! Totesimme myös että vessan kooksi riittää varsin hyvin 2-3 neliötä. Päämakuuhuoneeseen tietenkin isompi, mutta muutoin on mielestämme turhaa neliöiden haaskausta! Alla kuvasatoa messuilta.
Oli mukavaa käydä tapaamassa talomyyjää Kannustaloilla ensimmäistä kertaa, vastaanotto oli lämpöinen. Oli mukava huomata että vaikka vasta alustavasti kävimme keskusteluja otettiin meidän omat toiveemme huomioon, ja meille jopa luvattiin heti luonnokset! Luonnokset luvattiin toimittaa suunnilleen kahdessa viikossa. Toisilla talomyyjillä jo pelkät luonnokset saattaavat maksaa. Eikä tontin puuttuminenkaan hidastanut tässä vaiheessa toimintoja, sillä meidän tilanteessahan emme vielä tiedä saammeko edes suunnitellulle tontille edes rakentaa haaveilemaamme taloa! Joten tarvitsemme luonnoksia jo siihen että menemme nöyrästi lakki kädessä tapaamaan kunnan kaavoitusinsinööriä, sillä emme halua ostaa tonttia jolle emme saa rakentaa haluamaamme taloa! Jää siis nähtäväksi kuopataanko kunnan toimesta haaveemme, siihen palaamme kun saamme asiat tällä suunnalla etenemään!
Asuntomessuilla kävimme sukuloinnin ohessa. Sunnuntai päivänä, kelin ollessa hyvä, oli muutama muukin ihminen eksynyt messuille. Ennakkoon olimme jo rakennusmaailmasta talot läpi selanneet, eikä varsinaisesti mikään talomalli iskenyt meidän silmäämme. Kävimme siis lähinnä katsomassa erityyppisiä pohjia sekä käytännöllisyyteen vaikuttavia seikkoja, jotka pitää jo päättää ensi kesään mennessä (toivottavasti :)). Se ainakin tuli ratkaistua että olohuoneeseen haluamme (minä haluan), johdotukset valmiiksi kotiteatterille. Takkahuoneeseen taas saa löytyä stereo tyyppinen ratkaisu putkivahvistimen kanssa pelkästään musiikin kuuntelulle, myös mielenkiintoisia ja jopa siistin näköisiäkin akustiikka levyjä messuilla oli näytillä! Totesimme myös että vessan kooksi riittää varsin hyvin 2-3 neliötä. Päämakuuhuoneeseen tietenkin isompi, mutta muutoin on mielestämme turhaa neliöiden haaskausta! Alla kuvasatoa messuilta.
| Tämä krumeluuri takka jakoi hieman mielipiteitä perheen sisällä. Naiset olivat puolesta... |
| Kannustaloilla meidän pohjapiirustus suunniteltiin alustavasti niin että saunan luukku tulee takkahuoneeseen. Tässä erään messukohteen versio. |
| Eken kotiautomaatio-järjestelmä, vaikutti laadukkaalta vaihtoehdolta aiemmin suunnitellulle KNX tyyppiselle taloautomaatiolle. |
| Ihanan kokoinen sadesuihku,hyvin muotoillulla suihkupäällä. |
| Meidän tyylisemme sauna, pl. lasiseinät. |
| Hieno sängynpääty, huomaa epäsuora valo! |
| Lisää epäsuoraa valoa, tälläinen olisi vaihtoehto kylpyhuoneeseen. |
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)