Näytetään tekstit, joissa on tunniste Harvia legend. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Harvia legend. Näytä kaikki tekstit

maanantai 17. huhtikuuta 2017

Hengissä ollaan edelleen...

Taas on liikaa aika kulunut edellisestä postauksesta, pahoittelut! Muuton jälkeen on rakennus- ja bloggausinto laskenut, iltaisin on töiden jälkeen mukava välillä olla vaan. Mutta kevään edetessä on saatu edistystä aikaan, muun muassa sauna on saatu valmiiksi ja kylpyhuoneeseen toinen suihku! Kummasti silmäkin tottuu keskeneräisyyksiin eikä pieniäkään juttuja saa viimeisteltyä kun muuttaa keskeneräiseen taloon.

 Saunan lauteet tehtiin leveästä radiata männystä, nurkkissa helmipaneelia tehosteena

Kiukaan suuluukku seinän toisella puolella, työhuoneessa

Saunan katossa tähtitaivas, seinät tervaleppää

Tässä saunan katto vielä keskeneräisenä, keskellä helmipaneelitehoste

Kiuas Harvia Legend 240 Duo

Oras Optima

Kevään ja kesän aikana teemme taloa ulkoapäin valmiiksi. Talosta puuttuu vielä paljon koristelistoja ja pilarit odottavat päällystämistä. Pihahommiin pääsemme sitten ehkä ensi vuonna :D



Sisustusinto olisi tässä vaiheessa jo kova, mutta täytynee vielä malttaa kalustehankinnoissa sen verran että saisi viimeisetkin viimeistelyt, kuten listat paikoilleen jotta välttyisi sitten kalusteiden siirtelyltä.



Pääsiäistä :)
Jospa tämä bloggaaminen tästä taas virkistyisi kun rakennusintokin on hiljalleen palannut... :)

lauantai 30. huhtikuuta 2016

Lämmintä piisaa kohta

 Viimeistelin loppuviikolla tallin. Asensin poistoilmanvaihdon, eli tyristorin sekä kanavapuhaltimen. Eli täysin manuaalisen ilmanvaihdon, käytän lähinnä silloin kun tallissa tulee tehtyä jotain, tai kosteaa. Nyt myös tallin wc:ssä on pytty sekä lavuaari, lisäksi ovi. Enään puuttuu hieman kipsilevyä sekä hanat jotka tulevat ensiviikolla. Sen verran meillä on tallissa että kylmänveden pex putkissa on kuulasulut niin saadaan muurauksiin vettä jo hanasta. Tähän asti on aina ollut kuution pytty tontilla. 


Poistoilma kanava
Toiletti

Korvausilma venttiilit

Aloitin levyjen asentamisen ylös, lähinnä sen vuoksi että sinne piti yksi nippu levyjä nostaa kun olivat alhaalla tiellä. Eli ensimmäiset melkein 50kpl lattiakipsilevyjä nostettu ylhäälle. Olisi ollut tuskainen homma ilman hissiä. Hissillä homma hoitui yksinkin! Mutta ennen lopullista keskittymistä yläkerran lattiohin keskityn nyt alakertaan sekä muurauksiin.




Lämmöt päällä, autotallissa. Talosta on vielä putkarilla jakotukit kytkemättä. Aloitimme tallimme lattian lämmittämisen torstaina kymmenestä asteesta. Siitä aste/per päivä ylöspäin nostaen. Kyllä siellä kohta alkaa lämmintä toivottavasti piisaamaan. Maanantaina tulee Honkoliinilta vielä Vaillantin ilmanvaihtokone!

Hienosti pelittää Vaillant, sekä hyvin toimi Honkoliini professionalin palvelu!

Pääsin tänään vihdoinkin aloittelemaan pesuhuoneen sekä saunan muuraukset. Alkuun meni tovi hahmotellessa sekä pohtiessa. Meillä tulee kaksi kantavaa väliseinää, yksi kevyempi seinä olohuoneeseen sekä saunan ja pesuhuoneen väliin. Muuraan kantavien seinien ensimmäisen kerroksen 200mm harkolla. Loput kerrokset pesuhuoneessa samalla, mutta saunassa 150mm harkolla jolloin saamme näppärästi spu levyt asennettua. Saunan ja ph:n väliseinä tulee 150mm harkolla. Lisäksi pesuhuoneen ja olohuoneen välinen seinä muurataan 150mm harkolla, poislukien hyllyt jotka upotetaan seinään tulee 100mm harkolla. Saunan piippu (schiedel rondo plus) tulee osaksi väliseiniä. Takan piippu tulee takan viereen olohuoneen puolelle. Lisäksi ensimmäinen kerros oli hieman hitaampi tehdä, koska tein samalla aukon kiukaan suuluukulle. Lisäksi valoin kynnyksen jottei kaikki löylyvesi valuisi työhuoneeseen. Kynnykselle saa nostettua vesieristeen. Lisäksi saunaan täytyy muurata 100mm harkolla pieni väliseinä sillä muuten ei riitä etäisyydet lauteisiin.



Saunan suuluukku