Nyt alkaa taas hieman näkyvää vaihetta syntymään, ja niin pitääkin. Nyt on tilattuna jo heinäkuun loppuun / elokuun alkuun keittiö, kaikki laatat, lattia, paneelit, listat sekä väliovet. Kyllä kaikissa näissä on vähintäänkin riittävästi työnsarkaa. Hanakulmatkin löysivät tiensä nyt suihkuihin, ostin samalla yläkertaan lattialämmitykselle jakotukit. Päivät ovat venyneet huomaamattomasti kun valosaa on ollut lähes päivittäin 13 tuntisiksi. Mutta nyt kun on lomalla voi tarpeentullen joinakin aamuina nukkua sitten hieman pidempään.
Välipohjassa on nyt kauttaaltaan villoitus asennettu, sekä paperoinnit. Keittiössä on nyt jo koolauksetkin sillä aulan ja keittiön väliseinä on jäykistävä väliseinä. Katon koolaukset kuuluvat osana tähän jäykentävään rakenteeseen. Villoituksien johdosta täytyi yläkertaan vetää vesiputket sekä lämpölinjat. Siellä ne nyt törröttää kummankin yläkerran wc:n väliseiniien odotetuilla kohdilla. Vedin lisäksi kaksi kappaletta jm:iä jakotukeille. Nämä vain siksi että saa tarvittaessa kytkettyä huonekohtaiset termostaatit tukkeihin.
"Tekniiseen tilaan" portaiden alle on jo hieman alkanut sekamelskaa syntymään. Ja vielä ei edes kunnolla ole päästy sähköjä edes tekemään.
Väliseinät on levytetty lähinnä vain toiselta puolelta. Vedän putkitukset ennen umpeenlaittoa. Kuvassa kuistin seinää.
Keittiö koolattu. Väliseinä tulossa.
Khh:n oviaukko.
Alakerran Wc. Sopivan kokoiseksi alkaa hahmottumaan!
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Väliseinät. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Väliseinät. Näytä kaikki tekstit
lauantai 11. kesäkuuta 2016
keskiviikko 4. toukokuuta 2016
Ouman, pesuhuoneen muuraus jatkuu
Saunasta tehtiin hieman suurempi kuin kuvissa, kun loppujen lopuksi ei pesuhuoneessa tarvitse olla niin kauheasti tilaa. Saunaan mahtuu nyt arviolta 7-8 henkeä. Muuraan myös tuon työhuoneen ja olohuoneen välisen seinän. Kyllä se siitä kohtuullisen kivasti valmistunee. Muutama pesuhuoneen seinistä on kantavia, sen takia ne on hieman paksumpia. Suihkujen seinä ei ole kantava, mutta se tehdään siksi paksummalla harkolla jotta siihen saadaan helposti tehtyä upotukset hyllyille. Suurin aika menee muurauksissakin noiden suihkujen sekä saunan putkien kuljettamiseen harkoissa.
Asentelin myös eilen tallin shunttaukseen Oumannin hoitamaan sen lämmitystä. Tarkoitushan on siis tehdä tuo lämmitys niin että maalämpöpumppu hoitaa omalla käyrällään talon lämmittämisen, koska talolle ei erillistä shunttia ole. Näin ollen lämpöisempi vesi kiertää talon kierrossa. Lisäksi huonekohtaisia termostaatteja tulee varmaankin taloon koska makuuhuoneiden lämpötilaa on tarkoitus pienentää. Tuo vanha Ouman-EH80 säätää taas tallin käyrää siten että saadaan pidettyä mahdollisimman viileänä n. 14 asteisena taas talli.
Asentelin myös eilen tallin shunttaukseen Oumannin hoitamaan sen lämmitystä. Tarkoitushan on siis tehdä tuo lämmitys niin että maalämpöpumppu hoitaa omalla käyrällään talon lämmittämisen, koska talolle ei erillistä shunttia ole. Näin ollen lämpöisempi vesi kiertää talon kierrossa. Lisäksi huonekohtaisia termostaatteja tulee varmaankin taloon koska makuuhuoneiden lämpötilaa on tarkoitus pienentää. Tuo vanha Ouman-EH80 säätää taas tallin käyrää siten että saadaan pidettyä mahdollisimman viileänä n. 14 asteisena taas talli.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)












